Punkt konsultacyjny ekspertów z Centrum Znakowania Żywności, bezpłatna konferencja poświęcona problemowym kwestiom związanym ze znakowaniem produktów piekarskich i cukierniczych, a także prezentacje specjałów nagrodzonych certyfikatami „Doceń polskie” - między innymi takie atrakcje dla uczestników SweetTARGów przygotowali twórcy "Doceń polskie".
VIII edycja Targów Cukierniczych, Piekarniczych i Lodziarskich SweetTARGi odbędzie się w dniach 25-27 marca br. Na miejsce branżowego spotkania wybrano Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach. Partnerem przedsięwzięcia jest Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”.
Celem realizowanego od 2011 roku projektu jest promocja dostępnych na polskim rynku artykułów spożywczych wysokiej jakości. Godłem „Doceń polskie” nagradzane są wyłącznie te produkty, którym specjaliści z branży spożywczej zasiadający w Loży Ekspertów przyznają wysokie noty za smak, wygląd i stosunek jakości do ceny. Producenci nagrodzonej żywności mogą bezpłatnie skorzystać z narzędzi wspierających sprzedaż uhonorowanych wyrobów.
Przykładem działań promocyjnych podejmowanych przez twórców programu „Doceń polskie” jest ich zaangażowanie w tegoroczną edycję SweetTARGów. Wyróżnione znakami jakości specjały będą prezentowane na stoisku programu, usytuowanym na miejscu nr 140. Pawilon będzie pełnił rolę strefy biznesowej dla przedstawicieli firm, których żywność nagrodzono laurami „Doceń polskie”. Na gości programu czekają darmowe zaproszenia; wystarczy się zarejestrować korzystając ze strony www.sweettargi.abilet.pl.
Strefa programu „Doceń polskie” nie jest adresowana wyłącznie dla laureatów przedsięwzięcia. Wszyscy producenci żywności będą mogli skorzystać z porad ekspertów Centrum Znakowania Żywności. - To niepowtarzalna okazja, aby dowiedzieć się wszystkiego o znakowaniu wyrobów piekarskich i cukierniczych, w tym znakowaniu wartością odżywczą - zapowiada Katarzyna Szatkowska, dietetyk i specjalista do spraw prawa żywnościowego Centrum Znakowania Żywności (centrumZZ.pl). Co istotne, etykiety producentów będą tego dnia weryfikowane bezpłatnie.
Darmowy jest także udział w konferencji pt. „Znakowania produktów piekarskich i cukierniczych - kwestie problemowe”. - Uczestnicy spotkania dowiedzą się m.in. jak skrócić i „wyczyścić” etykietę oraz jakich „E-dodatków” nie trzeba ujmować w wykazie składników. Wyjaśnimy także czy i i kiedy można stosować określenia takie jak: „na naturalnym zakwasie”, „wiejski”, „staropolski”, czy „włoski”. Omówimy ponadto najczęściej pojawiające się błędy popełniane przy wyznaczaniu wartości odżywczej - wylicza K. Szatkowska.
Punkt konsultacyjny będzie usytuowany w strefie „Doceń polskie” w niedzielę 26 marca. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do umawiania się na bezpłatne konsultacje, wystarczy przesłać wiadomość na adres k.szatkowska@centrumZZ.pl.
Zaangażowanie programu propagującego rodzimą żywność w ósmą edycję SweetTARGów nie ogranicza się do opisanych inicjatyw. W jury konkursu dla wystawców zasiądzie bowiem Mirek Drewniak, przewodniczący Loży Ekspertów programu „Doceń polskie”, czyli gremium podejmującego decyzję o przyznaniu znaków jakości.
Celem konkursu jest uhonorowanie wystawców prezentujących nowatorskie produkty z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań technologicznych oraz prezentują produkcje ekologiczne. Członkowie jury będą nie tylko analizować zgłoszenia dołączone do kart wystawców, ale dokonają także wizytacji stanowisk uczestników konkursu.
Rozstrzygnięcie nastąpi podczas SweetTARGów. Ogłoszenie wyników i wręczenie nagród będzie miało miejsce pierwszego dnia wydarzenia.
* * *
Autor: Anna Koza/Adventure Media
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.docenpolskie.pl
Kontakt dla mediów:
Anna Koza
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s. c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 780 115 953
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Link do strony artykułu: https://2fwww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/tylko-na-sweettargach-darmowe-porady-dotyczace-znakowania-zywnosci